Zakelijke bril met een menselijke touch
Ik krijg mensen aan tafel met elk een eigen verhaal. Verschillende types en met allerlei achtergronden. Dit maakt het werk afwisselend en tegelijkertijd uitdagend. Mijn inziens is de grootste gemene deler van alle gesprekken: ‘hoe gaan we met elkaar om?’
Wat ik vaak hoor van klanten, is dat ik altijd precies tot de kern van een conflict weet te komen. Tijdens een mediationgesprek wordt er veel verteld en komen veel emoties bovendrijven. Uit deze bulk van informatie kan ik snel de belangen van beide partijen herkennen en op tafel krijgen. Maar altijd vanuit menselijkheid; wie is de persoon achter het conflict en door begrip te kweken voor elkaars situatie en standpunt. Alleen dan kom je tot een werkbare en duurzame conflictoplossing.
Interculturele mediation
Een van mijn specialisaties als mediator is interculturele mediation. Dankzij mijn eigen Bulgaarse achtergrond begrijp ik als geen ander hoe cultuurverschillen soms voor uitdagingen kunnen zorgen. Hierdoor nemen mensen mij snel in vertrouwen en kan ik me goed inleven in de situatie van verschillende partijen. Doordat ik de verschillende culturen ken, weet ik waar een bepaald gedrag vandaan komt en kan ik mensen helpen tot de beste oplossing te komen.
Intervisie begeleider
Daarnaast heb ik mij de afgelopen jaren gespecialiseerd in het begeleiden van intervisies. Ik vind intervisie namelijk een fantastische manier om aan de ene kant je werknemer en team te professionaliseren en aan de andere kant de band tussen de deelnemers in de intervisie te versterken. Regelmatige intervisie zorgt daardoor niet alleen voor kennisdeling en reflectie op eigen handelen, maar ook voor meer begrip voor en kennis van je collega`s. Dit zorgt weer voor een sterkere cohesie binnen je organisatie en voorkomt conflicten. Waardoor ik niet als mediator langs hoef te komen ;-).
Gecertificeerd mediator
Ik ben als mediator aangesloten en gecertificeerd door de Mediatorsfederatie Nederland (MfN) en het ADR Register. Je kunt op hun websites meer lezen over hun werkwijze en visie.
Zullen we eens persoonlijk kennismaken?
Ik verzorg mediation bij
Arbeidsconflicten
1 Op de 4 ziekmeldingen is het gevolg van een arbeidsconflict. Dat kost veel tijd, geld én zorgt voor veel stress. Met arbeidsmediation kun je in de meeste gevallen tot een voor alle partijen passende oplossing komen. De relatie wordt hersteld of er wordt op z`n minst respectvol afscheid van elkaar genomen. Beide partijen kunnen in ieder geval verder.
Conflicten in teams
Teamconflicten kunnen de werksfeer en effectiviteit van het bedrijf ernstig aantasten. Met teammediation bouw je aan wederzijds respect binnen het team, bepalen de teamleden zelf wat voor hen een oplossing is en leren ze beter communiceren. Hierdoor kunnen ze toekomstbestendig samenwerken.
Interculturele geschillen
Verschillen in taal, cultuur en gewoontes kunnen leiden tot onbegrip, misverstanden en soms zelfs conflicten. Met interculturele mediation help ik om de cultuurkloof te dichten en elkaar beter te begrijpen. Hierdoor ontstaat begrip en respect en worden werkrelaties hersteld en de communicatie genormaliseerd.
Zakelijke mediation
Zakelijke mediation in familiebedrijven biedt een gestructureerd proces om conflicten aan te pakken die ontstaan door het samenspel van zakelijke en persoonlijke belangen. Spanningen rondom bedrijfsvoering, opvolging, of verschillen in visie kunnen een bedreiging vormen voor zowel de bedrijfscontinuïteit als de familierelaties.
Daarnaast kun je bij mij terecht voor
Intervisie voor bedrijven
Intervisie is een manier om met collega's of vakgenoten te leren van vragen en problemen uit de dagelijkse werkpraktijk met als doel het eigen en gezamenlijke functioneren te verbeteren. Met mijn intervisiebegeleiding geef ik je team de tools om zelf samen casu te analyseren en ervan te leren. Dat vergt leren hoe het werkt en samen oefenen en daar begeleid ik ze in.
Intervisie voor mediators
Als intervisiebegeleider voor mediators begeleid ik intervisiegesprekken tussen mediators die in hun vak willen groeien. In regelmatige sessies bespreken we casu waar de deelnemers in hun praktijk tegenaan zijn gelopen en trekken hier lessen uit. We analyseren de situatie en geven feedback op de gevolgde strategie. Alles met doel om te leren en het de volgende keer beter te doen.
Testimonials
Hieronder lees je de verhalen van een aantal van mijn cliënten.
Anoniem
Duidelijk. Daadkrachtig. Professioneel. In drie woorden hoe wij de mediation hebben ervaren. Vanaf het eerste tot het laatste contact verliep de communicatie snel en helder, voor alle betrokkenen. Spanningen werden snel uit de lucht gehaald en er kwam op tafel wat er op tafel moest komen. In twee afspraken hebben we weten te bereiken waar beide partijen naar…
Anoniem
Hallo Maya, Ik wil je graag bedanken voor de begeleiding van de gesprekken met mijn werkgever. Juist omdat jij je werk met gevoel doet heb je in de gaten wat er op welk moment nodig is. Je weet feilloos de gesprekken te leiden en weer terug te brengen naar dat wat besproken moet worden. Ik…
Anoniem
Vanaf het eerste intake gesprek tot de mailwisseling, het telefonisch contact en het daadwerkelijke mediation gesprek aan toe was Maya heel neutraal in haar opstelling en to the point qua uitleg m.b.t. wat er verwacht werd van beide partijen. Dankzij haar professionele begeleiding, maar tevens haar zeer menselijke benadering richting beide partijen, is het mediation…
Anoniem
Langs deze weg wil ik je hartelijk danken voor je geduld en begeleiding tijdens het mediationtraject. Het heeft mij richting gegeven in mijn zoektocht naar herstel tijdens een moeilijke en ongrijpbare periode in mijn leven. Mede dankzij jouw adviezen en doortastendheid is het mij, met ondersteuning van mijn coach, gelukt om op eigen kracht de…