Monique
Wij zijn snel en vakkundig geholpen door Maya waardoor we snel duidelijkheid van zaken hadden en een moeilijk traject konden afsluiten.
Mocht het nodig zijn dan zullen wij niet aarzelen om haar weer in te schakelen.
De Lange
Anoniem
Ik heb de begeleiding van Maya als zeer prettig ervaren. Ze is zeer empathisch, resultaatgericht en doortastend en zorgt dat het proces niet onnodig vertraagd.
Baukje
Willy
Ik leerde mijn mediator Maya Toneva kennen in een periode waar je met mensen krijgt te maken die beslissingen voor je nemen waar je normaal niets mee te maken hebt maar die wel heel emotioneel zijn. Voor diegene is het dagelijks werk maar jij voelt of je met je rug tegen de muur staat. Wat was ik blij met deze menselijke en fijne mediator, dat maakt alles iets dragelijker en er is haar geen moeite te veel. Mijn dank daarvoor Willy
Els A.
Wim H.
Maya is een zeer deskundige en betrokken mediator. Ze weet persoonlijke aandacht te combineren met professionele zakelijkheid. Dat is een bijzonder waardevolle eigenschap in conflictsituaties. Maya bewaakt vakkundig het proces en blijft bij haar rol als mediator zonder partij te kiezen. Zonodig durft ze in te grijpen als de emoties te hoog oplopen. Helaas heeft in mijn geval mediation niet geleid tot oplossing van het conflict; desondanks kijk ik wel heel goed terug op het doorlopen traject onder leiding van Maya. Wat mij betreft is dat een compliment waard!
Ik ben Maya Toneva
Ik ben Maya Toneva, van oorsprong Bulgaarse, maar sinds 1990 woon ik in Nederland. Vanuit mijn HR-achtergrond en persoonlijke ervaringen ben ik mediator geworden en help daarmee vooral (semi-)overheidsinstanties bij het oplossen van allerlei conflicten. Zodat er weer goed samengewerkt kan worden of er respectvol afscheid genomen wordt. Mijn werkwijze kenmerkt zich door een combinatie van sterk procesmatig begeleiden, scherp zijn op de kern van het verhaal en veel oog voor de menselijke kant van het conflict.
Ik verzorg mediation bij
Arbeidsconflicten
1 Op de 4 ziekmeldingen is het gevolg van een arbeidsconflict. Dat kost veel tijd, geld én zorgt voor veel stress. Met arbeidsmediation kun je in de meeste gevallen tot een voor alle partijen passende oplossing komen. De relatie wordt hersteld of er wordt op z`n minst respectvol afscheid van elkaar genomen. Beide partijen kunnen in ieder geval verder.
Conflicten in teams
Teamconflicten kunnen de werksfeer en effectiviteit van het bedrijf ernstig aantasten. Met teammediation bouw je aan wederzijds respect binnen het team, bepalen de teamleden zelf wat voor hen een oplossing is en leren ze beter communiceren. Hierdoor kunnen ze toekomstbestendig samenwerken.
Interculturele geschillen
Verschillen in taal, cultuur en gewoontes kunnen leiden tot onbegrip, misverstanden en soms zelfs conflicten. Met interculturele mediation help ik om de cultuurkloof te dichten en elkaar beter te begrijpen. Hierdoor ontstaat begrip en respect en worden werkrelaties hersteld en de communicatie genormaliseerd.
Zakelijke mediation
Zakelijke mediation in familiebedrijven biedt een gestructureerd proces om conflicten aan te pakken die ontstaan door het samenspel van zakelijke en persoonlijke belangen. Spanningen rondom bedrijfsvoering, opvolging, of verschillen in visie kunnen een bedreiging vormen voor zowel de bedrijfscontinuïteit als de familierelaties.
Daarnaast kun je bij mij terecht voor
Intervisie voor bedrijven
Intervisie is een manier om met collega's of vakgenoten te leren van vragen en problemen uit de dagelijkse werkpraktijk met als doel het eigen en gezamenlijke functioneren te verbeteren. Met mijn intervisiebegeleiding geef ik je team de tools om zelf samen casu te analyseren en ervan te leren. Dat vergt leren hoe het werkt en samen oefenen en daar begeleid ik ze in.
Intervisie voor mediators
Als intervisiebegeleider voor mediators begeleid ik intervisiegesprekken tussen mediators die in hun vak willen groeien. In regelmatige sessies bespreken we casu waar de deelnemers in hun praktijk tegenaan zijn gelopen en trekken hier lessen uit. We analyseren de situatie en geven feedback op de gevolgde strategie. Alles met doel om te leren en het de volgende keer beter te doen.