Ervaringen Arbeidsconflict

Ik werk sinds 2016 als zelfstandig mediator en heb door de jaren heen heel veel gesprekken begeleidt. Hieronder zie je een greep uit de reacties die ik daarover heb ontvangen.

MfN & ADR geregistreerd mediator

Zakelijke bril én menselijke touch

Mediation voorkomt langdurig ziekteverzuim

Met mediation houd je zelf de regie over de uitkomst

CW

Scherp luisteren, op de juiste momenten kernachtig samenvatten, de goede vragen stellen om het gesprek te verdiepen, ruimte geven voor emoties, recht doen aan betrokkenen en af en toe achterover leunen om beide partijen zelf tot een oplossing te laten komen. Complimenten voor de vakkundige wijze waarop Maya ervoor gezorgd heeft dat beide partijen weer 'on-speaking-terms' zijn en constructief samen kunnen werken.

Walter

Maya Toneva heb ik als een zeer prettige en bekwame mediator ervaren in een emotioneel proces. Ze is zowel empatisch als (zakelijk) professioneel en leidt de gesprekken strak en doeltreffend. Ze luistert naar beide partijen en probeert de problemen duidelijk bloot te leggen. Ze stuurt op consensus binnen de mogelijkheden die zich aandienen.

Poul

Namens Torsit hebben wij je begeleiding als professioneel ervaren, waarbij je betrokkenheid voor beide partijen opviel.
Wij denken dat dit zeker bijgedragen heeft dat wij uiteindelijk, gegeven de niet makkelijke omstandigheden, in goede harmonie de zaak hebben kunnen beëindigen.

Dank hiervoor.

Daniel

Tijdens mijn ziekteverzuim is een arbeidsconflict ontstaan, waardoor Mediation noodzakelijk was. Van een ogenschijnlijk uitzichtloze positie heeft Maya op een vakkundige en professionele manier mijn werkgever en mij weer bij elkaar gebracht.

Haar vriendelijke, eerlijke en objectieve begeleiding en advies heeft ervoor gezorgd dat er wederzijds begrip en openheid ontstond. Tijdens de gesprekken was zij steeds de rust-factor, maar waar nodig ook streng en rechtvaardig. Beide partijen werd een spiegel voorgehouden en hebben hun verhaal kunnen doen, waardoor het arbeidsconflict snel verdween. Ik ben haar zeer dankbaar voor haar hulp, want zonder haar hulp was dit conflict nooit opgelost.

Anouschka

Maya Toneva is vakkundig, flexibel en empathisch. Zij houdt het resultaat voor ogen, terwijl zij wel ruimte geeft en kadert waar dat nodig is.

Helaas zijn we tijdens de mediation met Maya niet tot een oplossing gekomen. Toch zou ik als ik ooit een mediator nodig heb, weer een beroep doen op Maya.

anoniem

Beste Maya,

Ik wil je ontzettend bedanken voor je kundige begeleiding in een voor mij lastig proces.

In mijn ogen heb je haarscherp aangevoeld hoe de situatie was en dit vervolgens op een natuurlijke manier, in mijn ogen, juiste richting op gekregen waardoor er op een efficiënte manier een VSO tot stand kon komen die voor alle betrokkenen redelijk is.

Graag wil ik je ook meegeven dat ik vanaf het eerste moment voelde dat ik bij jou in goede handen was, je luistert, vat samen en vraagt weer om bevestiging om er zeker van te zijn dat het inderdaad is zoals het gezegd wordt en dus op de juiste manier begrepen wordt. Je hield de situatie in de hand toen het dreigde uit te hand te lopen op een hele nette vriendelijke maar zeer kordate manier.

Je bent duidelijk een vakvrouw!

 

Diny

Maya heeft ons begeleid in een lastig traject van ziekteverzuim gecombineerd met een arbeidsconflict. Wij hebben de begeleiding van Maya als prettig, professioneel en meedenkend ervaren. Haar bemiddeling heeft uiteindelijk tot een minnelijke schikking geleid waarmee wij zeer tevreden waren.

Leon

Ik heb het Mediation traject tussen een van onze medewerkers en mij, als representant van Riho, erg positief ervaren.

Maya is ‘ een pittige dame ‘ die met doorvragen  probeert tot de kern te komen en niet bang is om iemand ‘ een spiegel voor te houden ‘.

Zij heeft kennis van en begrip voor cultuurverschillen. Daarnaast is haar wijze van communiceren en rapporteren prettig, bondig en tijdig.

Onur

Ik vond het heel erg goed en aangenaam dat ik samen met jou en mijn werkgever het boek voor mij heb afgesloten.
Ga een nieuwe boek nieuwe toekomst in en ben je hartelijk dankbaar.

anoniem

Ik heb Maya leren kennen als een lieve maar doortastende en deskundige vrouw.
In een periode dat ik te maken had met een arbeidsconflict die ik zelf niet goed kon overzien heeft Maya op professionele en menselijke wijze bemiddeld en is het conflict voor mij op de beste wijze afgehandeld.
Mijn dank hiervoor.
 

Ruben

Ik heb Maya ervaren als een zeer professionele mediator die een arbeidsconflict vanuit meerdere invalshoeken probeert op te lossen. De kracht van Maya is haar menselijke benadering en tomeloze inzet, waarbij ze haar juridische ervaring gebruikt om beide partijen tot elkaar te brengen.

Hoewel onafhankelijk zoekt ze naar een oplossing die acceptabel is voor beide partijen.

Dat is haar ook in onze situatie gelukt, dank daarvoor !

 

Brigitte

Maya is een geweldige mediator die niet alleen naar de zakelijke kant van het verhaal kijkt maar ook naar de mensen en het verhaal erachter.
Ze is een hele lieve vrouw die weet wat gevoel is en begrip toont maar ze is zeker geen dame die met haar of haar cliënten laat sollen. Ze is eerlijk, rechtvaardig en zeer professioneel.
Ik voelde me vanaf het eerste moment heel erg op mijn gemak bij Maya.
Maya zet in alles net dat stapje meer.
Dank je wel voor het behaalde resultaat, je geduld en begrip en je inzet.

Ik ben Maya Toneva

Ik ben Maya Toneva, van oorsprong Bulgaarse, maar sinds 1990 woon ik in Nederland. Vanuit mijn HR-achtergrond en persoonlijke ervaringen ben ik mediator geworden en help daarmee vooral (semi-)overheidsinstanties bij het oplossen van allerlei conflicten. Zodat er weer goed samengewerkt kan worden of er respectvol afscheid genomen wordt. Mijn werkwijze kenmerkt zich door een combinatie van sterk procesmatig begeleiden, scherp zijn op de kern van het verhaal en veel oog voor de menselijke kant van het conflict.

Maya-Mediation-Contact

Ik verzorg mediation bij

Maya-Mediation-Mediation-Arbeidsconflicten

Arbeidsconflicten

1 Op de 4 ziekmeldingen is het gevolg van een arbeidsconflict. Dat kost veel tijd, geld én zorgt voor veel stress. Met arbeidsmediation kun je in de meeste gevallen tot een voor alle partijen passende oplossing komen. De relatie wordt hersteld of er wordt op z`n minst respectvol afscheid van elkaar genomen. Beide partijen kunnen in ieder geval verder.

Maya-Mediation-Klavertje-groen

Conflicten in teams

Teamconflicten kunnen de werksfeer en effectiviteit van het bedrijf ernstig aantasten. Met teammediation bouw je aan wederzijds respect binnen het team, bepalen de teamleden zelf wat voor hen een oplossing is en leren ze beter communiceren. Hierdoor kunnen ze toekomstbestendig samenwerken.

Maya-Mediation-Interculturele-geschillen

Interculturele geschillen

Verschillen in taal, cultuur en gewoontes kunnen leiden tot onbegrip, misverstanden en soms zelfs conflicten. Met interculturele mediation help ik om de cultuurkloof te dichten en elkaar beter te begrijpen. Hierdoor ontstaat begrip en respect en worden werkrelaties hersteld en de communicatie genormaliseerd.

Maya-Mediation-Mediation-Zakelijke-Mediation
Maya-Mediation-Zakelijke-Mediation-voor-familiebedrijven-Grijs

Zakelijke mediation

Zakelijke mediation in familiebedrijven biedt een gestructureerd proces om conflicten aan te pakken die ontstaan door het samenspel van zakelijke en persoonlijke belangen. Spanningen rondom bedrijfsvoering, opvolging, of verschillen in visie kunnen een bedreiging vormen voor zowel de bedrijfscontinuïteit als de familierelaties.

Daarnaast kun je bij mij terecht voor

Intervisie voor bedrijven

Intervisie is een manier om met collega's of vakgenoten te leren van vragen en problemen uit de dagelijkse werkpraktijk met als doel het eigen en gezamenlijke functioneren te verbeteren. Met mijn intervisiebegeleiding geef ik je team de tools om zelf samen casu te analyseren en ervan te leren. Dat vergt leren hoe het werkt en samen oefenen en daar begeleid ik ze in.

Intervisie voor mediators

Als intervisiebegeleider voor mediators begeleid ik intervisiegesprekken tussen mediators die in hun vak willen groeien. In regelmatige sessies bespreken we casu waar de deelnemers in hun praktijk tegenaan zijn gelopen en trekken hier lessen uit. We analyseren de situatie en geven feedback op de gevolgde strategie. Alles met doel om te leren en het de volgende keer beter te doen.